Mastodon designing futures where nothing will occur

woensdag 3 februari 2016

Hier komen de jaren negentig (in de mannenmode)

Na Versace's 90s retrofuturisme maakt Patrik Ervell het officieel: de jaren negentig esthetiek is rijp om geplunderd te worden. Wat moet je daar van vinden? In eerste instantie is het lichtelijk teleurstellend, want weer een terugblik. Aan de andere kant is het onvermijdelijk en moet het hele proces gewoon worden uitgezeten, met de hoop dat men er iets van leert en (ik zeg dit tegen beter weten in) in een slingerbeweging een echt futurisme wordt gelanceerd. En Ervell doet in ieder geval zijn best met de creatie van een denkbeeldig softwarebedrijf Idegen. Dat heeft toch wel een Cronenbergachtige charme. En ja, de digitale horizon keert dan ook meteen terug...


3 opmerkingen:

  1. nee he een spijkerjack (heb er zelf ook gewoon een) maar herinner me een zeer wáár interview met een of andere (Italiaanse?) modewatcher, die gevraagd werd naar het Nederlandse straatbeeld qua mode (en dit was een paar jaar terug he). 'Al die mannen met spijkerjacks!'

    (En natuurlijk gemok over vrouwen op van die 'paardrijlaarzen')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, dat spijkerjack vond ik wel fascinerend in zijn lelijkheid. Tegenwoordig is het toch meer lelijke zwarte jasje in NL, toch? Ik had vroeger het beste van beide werelden: een zwart spijkerjack (met Anthrax patch vanzelfsprekend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh shit ik loop achter, ik bedoel ik ben retro :P

    BeantwoordenVerwijderen